Azerbaycan’dan Türkiye’ye 33 milyar metreküp doğal gaz arzı için anlaşma imzalandı

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Azerbaycan’dan Türkiye’ye 33 milyar metreküp doğal gaz arzı için anlaşma imzalandı

Türkiye ile Azerbaycan arasındaki güçlü enerji ilişkileri, Bakü Enerji Haftası’nda yeni bir aşamaya taşındı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, Bakü Enerji Forumu çerçevesinde imzalanan doğal gaz tedarik anlaşmasıyla Absheron sahasındaki yeni üretim yatırımlarıyla 2029’dan itibaren Türkiye’ye toplam 33 milyar metreküp doğal gaz arzı sağlanacak.

Bu adım, Türkiye’nin enerjide merkez ülke olma vizyonunu destekleyerek ülkenin, bölgenin ve Avrupa’nın enerji arz güvenliğine katkı sağlamayı amaçlıyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, ocak ayı başında yaptığı açıklamada, Azerbaycan ile 33 milyar metreküplük yeni doğal gaz tedarik anlaşmasının imzalandığını ve Absheron Sahası’ndan yılda 2,25 milyar metreküp olmak üzere toplam 15 yıl boyunca 33 milyar metreküplük doğal gazın Türkiye’ye sağlanacağını duyurmuştu.

Benzer Haberler
Elektrikli hafif ticari satışları 2,5 katına çıktı
Elektrikli hafif ticari satışları 2,5 katına çıktı
Emtia piyasasında geçen ay yön arayışıyla geçti
Emtia piyasasında geçen ay yön arayışıyla geçti
Merkez Bankası Faiz Kararı Perşembe Açıklanacak
Merkez Bankası Faiz Kararı Perşembe Açıklanacak
Altının gramı 6 bin 70 liradan işlem görüyor
Altının gramı 6 bin 70 liradan işlem görüyor
ALFA ARSA’dan Gayrimenkulde Yeni Dönem: Premium Yaşam ve Yatırım Fırsatları Bir Arada
ALFA ARSA’dan Gayrimenkulde Yeni Dönem: Premium Yaşam ve Yatırım Fırsatları Bir Arada
Ticaret Bakanlığı Sahte Yetkili Servislere Karşı Uyardı
Ticaret Bakanlığı Sahte Yetkili Servislere Karşı Uyardı
Samsun Son Gelişmeler ile Şehrin Nabzı
Samsun Halk Haber

Reklam & İşbirliği: [email protected]

Copyright © 2025 Tüm hakları SAMSUN HALK HABER 'de saklıdır. Seobaz Haber Teması